سرپرست مركز هنرهای نمایشی: بزرگان كشور را باید در زمان حیات‌ ارج نهاد
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'محمدعلی شهنی ‌دشتگلی' سه‌شنبه شب در مراسم اختتامیه نخستین مسابقه سراسری نمایشنامه‌نویسی یادمان زنده‌یاد اكبر رادی افزود: بزرگمردی چون رادی در تئاتر كشورمان به عنوان نمایشنامه نویس رئالیست تكرار نمی شود.

وی اظهار كرد: آنچه در كنار بروز استعدادهای نوین در این جشنواره باید مورد توجه قرار گیرد، حمایت از آثار برگزیده است.

سرپرست مركز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بسیار خرسندم كه این اتفاق زمانی شكل گرفت كه بر اساس برنامه های پنج ساله و چشم انداز ایران 1404، نمایشنامه نویسی نیاز به تقویت داشت.

دكتر 'پریدخت زاهدی' مدیر گروه نمایش دانشگاه تهران نیز در این مراسم ضمن انتقاد از اینكه نام هیچ مكانی در استان و كشور به نام رادی نیست، گفت: نباید اجازه داد فرهنگ بیگانه در ما رسوخ كند.

وی افزود: دیگر كشورها برخی از بزرگان‌مان چون مولانا، خیام و ... را تصاحب كردند و حال نباید منتظر ماند تا رادی نیز سرقت شود بلكه بایستی این داشته‌های گهر بار را قدر دانست.

وی ابراز امیدواری كرد كه بنیاد رادی به ثبت برسد و بیش از همیشه بزرگان كشور مورد توجه قرار گیرند.

'حمیده عنقا' همسر اكبر رادی نیز در این همایش بر ضرورت توجه به خواست هنرمندان تأكید كرد و گفت: رادی در مدت پنجاه سال كار، یك استثنا در ادبیات نمایشی كشور بود و گاه در جواب آنانی كه می گفتند شب نمایشنامه نوشتم و صبح خواندم می گفت 'نوشتن مسوولیت می‌خواهد'.

وی افزود: عشق یعنی همیشه حضور داشتن و رادی همیشه حضور داشت و لحظه ای از تئاتر جدا نبود.

'هادی مرزبان' یكی از كارگردانان تئاتر كشور نیز گفت: تئاتر رادی، تئاتری با هویت و شناسنامه ایرانی است.

وی افزود: رادی یكی از پرچمداران بزرگ تئاتر نوی كشور بود و تا زمانی كه پروژكتورها بر صحنه تئاتر بدرخشد، نام آو بر صحنه ها خواهد درخشید.

دبیر جشنواره و مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم گفت: آثار و نمایشنامه های استاد رادی جزو آثار برجسته و فاخر ایرانی محسوب می شود كه در رشد و شكوفایی تئاتر ملی نقش بسزایی داشته اند.

'منصور ایمانی' افزود:بایستی قدر بزرگان كشور را دانست تا دشمن آنان را نرباید و یا در غبار زمان به فراموشی سپرده نشوند.

به گزارش ایرنا، مراسم اختتامیه نخستین مسابقه سراسری نمایشنامه نویسی با عنوان 'روزنه آبی' یادمان 'اكبر رادی' سه شنبه شب با حضور جمعی از هنرمندان عرصه تئاتر سینما و تئاتر كشور و همچنین مدیران كشوری و استانی در رشت برگزار شد.ك/2

1881/695/





:: برچسب‌ها: سقوط , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 723
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: